Vy från dagens kontor. | View from todays office.

FullSizeRender.jpg

Hej, vilken fantastisk utsikt vi har från vår balkong!! Det tar typ 1 minut att gå till havet.  Här är det svalt och skönt på morgonen då vi har solen här på eftermiddag/kväll. Maken tog ett morgondopp och jag satt på balkongen med en kopp kaffe och läste min bok. Sedan gjorde han frukost och jag jobbade lite.  

Hello, this is our view from our balcony. Awesome, right? It basically takes 1 minute to go for a swim. Here the mornings are a bit cool but we have a fantastic afternoon/evening sun. Today my husband went for a swim in the morning and I sat on our balcony; read my book and drank some coffe. Then he prepared the breakfast and I worked a bit.

FullSizeRender.jpg

Dagsrutinen här är lugn morgon med frukost, träffa kompisar på ett cafe i byn och där planerar vi eftermiddagen. Har inget emot att bara relaxa här hos oss. Fina vykort eller hur? Skickar ju ett vykort till mina tjejer från alla mina resmål numera. Tänker att det är kul för dem att få lite post.

Dags att klä på sig för att gå till byn. Vi hörs! Ciao Catharina 

The daily routine is: relaxed morning with breakfast, meeting up friends for a coffee in the village and plan the rest of the day. Suits me perfect! Nice postcards, or? I’m sending one from each place I’m in to my girls. Always nice to het snaim mail.

Time to get dressed and go to the village. See you later! Ciao Catharina 

Korcula, Croatia.

184e41dc71d63154196321ac76575675.jpg

Hej, hit kommer vi till lunch idag, tjohooo!! Vi skall bo i det gröna huset, som ni ser på bilden. Enkelt och med ett perfekt läge. Mysigt. Bildregn utlovas, naturligtvis! 

Hello, we will be here at lunch today, yieahha!! We will stay in the green house that you can see on the photo. A simple one but with perfect location. Nice!! Of course, will share a lot of photos with you. 

mabonttomic.JPG

Och här kommer vi att ha en "reunion" med våra Sydafrikanska vänner. Lavita och Sander, som ni ser i mitten på ovan på bilden ovan, är båda från Korcula, så extra roligt att få ta del av vad "The Locals" kan och vet. 

And here we will have a "reunion" with some of our South African friends. Lavita and Sander, in the middle of the photo above, are both from Korcula, so it will be extra fun to see and experience what the locals know. 

mabontomic.jpg

En spännande dag väntas då både Sverige och Kroatien spelar i kvartsfinalen i VM i fotboll. Heja Heja! Ha en mysig lördag! Ciao Catharina

And it will be rather exciting today when both Sweden and Croatia are playing in quarter final in the Championship in football. Have a really nice Saturday! Ciao Catharina

Postcards Mostar.

Hej, idag har vi lämnart Mostar efter ett par dagar. här. Nu styr färden mot Kroatiska ö-världen. Vi har haft fina dagar här i Mostar och har sett bl.a den berömde bron. Lite historia och fler bilder får ni i nästa vecka. Nu får ni njuta av fina bil…

Hej, idag har vi lämnart Mostar efter ett par dagar. här. Nu styr färden mot Kroatiska ö-världen. Vi har haft fina dagar här i Mostar och har sett bl.a den berömde bron. Lite historia och fler bilder får ni i nästa vecka. Nu får ni njuta av fina bilder. Ciao Catharina  

Hello, today we are leaving Mostar, really early. We are heading for the Croatian artipelago. We have had really nice days here in Mostar. And of course I wanted to see the famous bridge and ’for ed’ the rest of the group to do the same. Despite the heat! Some history and tips will come next week, until then you can just enjoy the oics. Ciao Catharina

FullSizeRender.jpg
IMG_4978.JPG
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
IMG_4945.JPG
FullSizeRender.jpg